Skip links

Succesvol handelen op Bol.com in Nederland & België.

Het is ondenkbaar dat je er nooit wat hebt besteld: bol.com, het bekendste online verkoopplatform van Nederland en België. Bekend als de ‘winkel van ons allemaal’. Sinds 2011 kunnen merken en etailers gebruik maken van de krachtige marketplace om hun productaanbod te verkopen aan de ruim 11 miljoen klanten van bol.com.

DEA.Amsterdam helpt ambitieuze etailers met de strategie, onboarding, optimalisatie en advertising op bol.com #wegotyourback

Meer informatie →

Wat is bol.com?

De winkel van ons allemaal.

Ooit ontsproten uit een businessplan van een junior consultant van McKinsey, nu de grootste webwinkel van Nederland en België. Bol.com begon (net als concurrent Amazon) met de verkoop van boeken, maar breidde in de loop der jaren uit naar tal van andere producten. In 2011 opende bol.com de poorten voor andere aanbieders. Een gouden zet: de omzet van bol.com was in 2020 meer dan 4,3 miljard EURO. Inmiddels worden 60% van alle bestelde pakketjes verkocht door partners in Nederland en België.

De bol.com marketplace geeft merken en retailers directe toegang tot meer dan 11 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Op de website van bol.com bieden merken en retailers bieden hun artikelen en voorraad rechtstreeks aan op het platform met behoudt van controle over assortiment, prijzen en merkrepresentatie. Het verkopen op bol.com is alsof je een nieuwe webwinkel opent, zonder de opstartkosten. DEA.Amsterdam helpt ondernemers door het lastige werk uit handen te nemen, zodat zij zich kunnen focussen op groei. We maken de business case rond, zorgen dat het technisch klopt en bewaken de winkel.

Wat wij voor je doen

DEA.Amsterdam x Bol.com.

>

Strategie.

Wij helpen je met de ontwikkeling van de business case en bepalen samen met jou de strategie. Verkopen via bol.com vraagt om een strak plan. Zorg dat je de beste keuzes maakt.

>

Advertising.

Bol.com biedt vele manieren om je producten onder de aandacht van de juiste mensen te krijgen. DEA.Amsterdam helpt je op te vallen in de menigte.

>

Onboarding.

Wij zorgen dat je producten op de best mogelijke manier wordt getoond op bol.com, door zorgvuldig alle benodigde stappen te nemen. Een goede start is goud waard.

>

Optimalisatie.

Succesvol blijven op bol.com vraagt het dagelijks managen van het account en sturing op conversie, marge en buy-box-optimalisatie. Wij zorgen dat je succesvol wordt – en blijft.

Handel je al op bol.com, maar wil je succesvoller zijn? DEA.Amsterdam maakt het mogelijk door continue verbetering van je productinformatie, door je concurrenten te monitoren en marges te optimaliseren. We zorgen met advertising voor extra aandacht voor jouw producten. Met als gevolg: meer sales.

Ben je nieuw op marketplaces en wil je direct in contact komen met miljoenen potentiële kopers? Dan zit je goed bij DEA.Amsterdam. Wij zorgen dat je snel en succesvol kan starten. Wij helpen met:

  • Het kiezen van de juiste, zoals ChannelEngine of Channable;
  • De juiste strategie voor een succesvolle onboarding;
  • Het creëren van extra aandacht voor je merk en producten;
  • Het bewaken van je winkel en sturen op optimale marge.

Maar natuurlijk doen we meer: DEA.Amsterdam is een full service digital engagement bureau dat merken helpt met de creatie van duurzame klantrelaties. Wij zijn succesvol in onder andere search engine advertising, social media advertising en email marketing. Wij werken nog altijd voor onze eerste opdrachtgevers: het ultieme bewijs dat je nog maar één bureau nodig hebt. Dat zijn wij: wij zijn DEA.Amsterdam.

iMac
FACTS & FIGURES
OPGERICHT IN: 1999
CATEGORIE: MULTIPLE
MAANDELIJKSE BEZOEKERS: 48.000.000+
Commissie

Je assortiment aanbieden via bol.com is gratis. Je betaalt alleen wanneer je iets verkoopt, namelijk een commissie. Deze bijdrage is onder andere nodig om het winkelplatform te blijven optimaliseren, zodat we samen kunnen blijven voldoen aan de behoefte van de klant en jij zo veel en makkelijk mogelijk kunt verkopen via bol.com. De commissie die je voor elk artikel betaalt bestaat uit: een vast bedrag plus een percentage van de verkoopprijs (~15%, afhankelijk van de productcategorie).

Bol.com rekent geen vaste maandelijkse vaste kosten. Benieuwd of handelen op bol.com past bij jouw merk en strategie? Neem contact met ons op en verken de mogelijkheden.

FEATURED PARTNERS & TOOLING
Channable
Fulfillment

Het is momenteel niet mogelijk om het gehele logistieke proces via bol.com te laten lopen. Door te grote belangstelling voor LVB (logistiek via bol.com) is het niet mogelijk om hiervoor in te schrijven.

Wel biedt bol.com de mogelijkheid om de verzending te organiseren (mits vanuit Nederland) tegen aantrekkelijke tarieven. Als je gebruikmaakt van Verzenden via bol.com ligt je assortiment in je eigen magazijn en ben je zelf verantwoordelijk voor het verwerken van bestellingen. Bol.com verzorgt het transport naar de klant.

ACCREDITATIES
EMERCE100 BEST DIGITAL AGENCY 2019
EMERCE100 BEST DIGITAL AGENCY 2020
EMERCE100 BEST DIGITAL AGENCY 2021

Contact

Start een project. Let’s talk!

Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op #wegotyourback

Of lees verder